Teema 5: Tarzan suurlinnas: võrgusuhtluse eripäradest

 Siin räägin oma kogemusest ühe Virginia Shea käsu (Ole inimene) kohta.

 Mitu aastat tagasi kokku puutusin ühe arvutimänguga, milles on üsna palju mingisuguseid mänguaktiivsuseid ja nendest arusaamine ei ole väga keeruline, aga mängu alguses tuleb väga palju infot nende jaoks ja suurem osa mängujatest ei saa üksinda hakkama selle infovooga edukalt (See mäng on üsna sarnane MMORPG mängudega, aga see ei ole just selline mäng). Siis on kindlasti võimalik internetis infot leidma, aga seal on tavaliselt üsna mahukad seletused ja nad ei ole konkreetsed. Õnneks on selles mängus kõikides regioonides erinevateks eesmärkideks ettenähtud chatid (Tavaliseks suhtlemiseks, recruiting (inimeste otsimine koos mängimiseks, klani sisseastumiseks), kaubanduseks chat jne.) Sel ajal, kui mina mängisin, mänguga seotud küsimusteks ettenähtud chati ei olnud (aga praegu on), ja küsiti asju tavaliseks suhtlemiseks ettenähtud chatis. 

                                              Chati akend sellest mängust           

 Kuna mina alustasin mängida üksinda, pidin kuidagi ise infot hankima. Esialgu ei tahtnud midagi küsida chatis, sest tavaliselt kui mina katsetasin midagi uurida küsides teistest mängijatest muudes arvutimängudes mind kas ignoreeriti, või vastati naljaga. Ühesõnaga proovisin ainult Interneti kasutada, aga asjad läksid üha raskemaks arusaamiseks ja siis ühel momendil, kui mina olin meeleheitel, proovisin midagi küsida chatis. Ja minu üllatuseks, sain vastust pmi mitte ühest, aga mitmetest inimestest ja kõik nad olid ausad ja kasulikud. Aeg läks ja mina juba teadsin päris kõiki asju, mis olid seotud mängu protsessiga ja olin valmis aidata teisi inimesi, mida mina rohkem kui mitu kordae tegin. Tegin seda, sest tundsin end võlgu nende inimeste vastu, kes aitasid mind kunagi ja ka tahtsin, et see mäng arenes. Sama asjadega kokku puutuvad ka teised kasutajad ja seetõttu kujunes selles mängus vastutav ja positiivne kogukond, võrreldes teiste projektidega. Seal isegi vastavad tõsiselt rumalatele küsimustele, vastused millistele on hästi kättesaadavad Internetis. Kokkuvõtteks mul on üsna palju aega läbi veetud selles mängus ja palju positiivseid emotsioone saadud.

 Üldiselt tahan öelda, et kui inimesed edukalt aitavad teine teist veebis (ei ole tähtis kas see on arvutimäng või mingi foorum) ja teised kasutajad näevad seda, siis osa nendest kindlasti võtab eeskuju ja sel viisil lõpuks kujuneb üsna hubane kogukond.

P.S.: Selline mäng, millest mina jutustasin, oli hiljuti nomineeritud ühe auväärse auhinna saamiseks kategoorias best gaming community, vaatamata sellele, et see ei ole väga populaarne võrreldes oma oponentidega. Mängu arendajate post: https://twitter.com/PlayWarframe/status/1313199927468740615

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Teema 2: Arpanetist Facebookini

Teema 1: Noppeid IT ajaloost

Teema 6: Arvutid ja paragrahvid Iː tants intellektuaalomandi ümber