Teema 15: Eetika ja IT

Selles postituses analüüsin microsofti eetikakoodeksit. Link koodeksile: https://www.microsoft.com/en-us/legal/compliance/sbc/download. Kuna see dokument on üsna pikk ja blogi postituse pikkuse kriteerium on 0.5 - 1 lehte, analüüsin ainult dokumendi esimest poolt.

Selle koodeksi sissejuhatuses selgitatakse, et microsofti eetika poliitika põhiprintsiip on usaldusväärse keskkonda loomine uute saavutamiseks, ilma oma ja teiste inimeste õiguste kuritarvitamiseta.

Edasi on kirjutatud, kuidas firmas seda usaldust õigesti luua. Minu arvamusel see tükk on täiesti liigne, kuna seal on ainult kirjutatud kenad omadussõnad oma faktidele tugenemiseta. Oleks seda pigem mõistlik pärast oma poliitika sisu selgitamist jutustada, mitte enne.

Järgmiseks tuleb tükk infost eetikaga seotud probleemide lahendamisest firmas. Seal on pigem kirjeldatud need ilmselged asjad, nagu kuidas üldse mõtelda, kui selline probleem juhtub (räägitakse, et on vaja esiteks mõelda, kas see probleem üldse toimusid), milline on juhataja roll firma eetikas (ta peab oma töötajatega eetikast rääkida, nende probleeme kuulata jne). Veel seal on kirjutatud, kuidas nendest probleemidest teatada ja seal on ühes osas kirjutatud, et minge probleemist ei ole vala palju detaile teada et temast teada, aga see avaldis käib vastu enne kirjutamisele, et on vaja natuke aega mõtelda, enne otsustamise eetikaga seotud probleemist jutustada. Lisaks suur osa sellist infost on üsna ilmselge ja ei ole väga kasulik.

Viimane koodeksi osa, millest mina räägin, on usalduse kujunemine klientidega. Esimene punkt on klientide konfedentsiaalsuse järgimine ja sellega seotud asjadest. Kõik kirjutatud arusaadavalt ilma liigse infota ja seal ka ilmub üks hea punkt, milles on väidetud, et firma austab oma kasutaja valikut kogutava info kohta, mis on plussiks kasutaja jaoks, kuna ajaloos oli mitu momendi, kui kasutaja info oli kogutud ilma tema loata. On ka keelatakse teha kõiki ebaseaduslikke väljamakse, nagu altkäemaksud. Ja lõpuks sealt mainitakse, et firma on konkureerimise pooldaja, kuna kvaliteetne ja aus konkurents annab häid toodangut kasutaja jaoks, mis on ilmselge õige ja hea.

Kokkuvõtteks on võimalik öelda, et microsofti eetika koodeksi põhiprintsiibid on üsna lihtsad ja õilsad, aga see koodeks ei anna piisavalt veendumust, et firma saab kõiki neid printsiipe järgida.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Teema 3: Uus meedia...?

Teema 2: Arpanetist Facebookini

Teema 7: Arvutid ja paragrahvid IIː litsentsid ja autoriõigus