Teema 3: Uus meedia...?
Selles postituses räägin sellest, kuidas sotsiaalvõrgustikud mõjutasid majanduslikku ja sotsiaalset valdkonda.
Sotsiaalne valdkond
Põhimõteliselt selles lõigus räägin sellest, kuidas sotsiaalsed võrgustikud muutusid inimeste suhtlemine omavahel ja üldse ühiskonna sotsiaalset aspekti. Tahan ka kohe täpsustada, et 2020 aasta momendiks on maailmas 3.5 miljardit sotsiaal võrgustike kasutajaid, järelikult nende mõju inimestele on vältimatu ja leiab aset. Enne sotsiial võrgustike ilmumist, et saada lugupidamist ühiskonnas, oli vaja midagi tähenduslikku reaalsus elus teha. Näiteks minge pois aitas tihti vanadel inimestel teed ületad või mingil teisel viisil, mõned vanadest inimestest jutustasid sellest, kui nad räägisid oma tuttavatega või/ja perega ja pärast selle info levitamist on pois juba kohalik kuulsus. Praegu lugupidamise ja populaarsuse faktoreid võidakse samuti mõõta laikides ja repostides.
Kui räägime suhtlemisest, siis seal on kõik üsna ilmselge. Tänu sotsiaal võrgustike vajadus kohtuda reaalses elus vähenes ja näiteks mingid rühmatööd või teised arutelud tihti tehakse sotsiaal võrgustikes. Lisaks sellele, et ei ole vaja kuhugi minna mingeid asju arutama, kõik info sotsiaal võrgustikus on salvestatud pärast mingit vestlust ja see aitab ka tulevikus vältida ebatäpsusi. Sama lugu on tavalise suhtlusega sõpradega. On hästi võimalus sotsiaal võrgustikus rääkida, kui näiteks keegi on haigeks jäänud ja ei saa jalutama minna või ilm on halb jne.
Majanduslik valdkond
Peaaegu kõikidel maailmas tuntud brändidel on oma lehekülg Facebookis. Seal firmad pakkuvad seotud nende kaupadega uut infot, üritustega seotud infot ja lihtsalt saavad tagasiside oma klientidelt. Facebookis on ka võimalik mingi firma leheküljel nende kaupa osta. Lehekülje loomine ja tema pidamine ei ole väga raske ja seetõttu sellest on palju kasu nii firmadele kui ka klientidele.
Kus on populaarsus, seal on ka reklaam ja sotsiaal võrgustikud ei ole erand. Reklaami on võimalik osta populase lehekülja või rühma omanikelt ja Facebookilt ise. Need mõlemad viisid on populaarsed ja tihti kohtuvad.
Need asjad mõjusid majanduslikule valdkonnale nii, et suured firmad kulutavad rohkem raha turundusele Internetis, kui reaalses elus ja tegevus sotsiaal võrgustikes ka peegeldub palju firma reputatsioonil.
Infoallikas: https://docs.google.com/document/d/1HyKwJooy5XGbeun6IURypMnT88pEPer1y-57EjF8-AA/edit?usp=sharing
Комментарии
Отправить комментарий