Teema 9: IT juhtimine ja riskihaldus

 Selles postituses jutt tuleb kahest tuntutest IT-juhtidest, kes esinevad kaht erinevat juhitüüpi


 Elon Musk

Jah, see on üsna banaalne valik, aga tahan siiski temast natuke rääkida. Temal on mitu IT-juhi rolli ja praegu jutustan tema arengumootori rollist. See inimene jaab huvitavaks ja lõbusaks rahvale samal ajal omades mitu suurt IT-firmat. Temast kuulnud kogu Internet, kuna ta oma karismaatiliste avalike esinemistega ja inovaatiliste avamistega tekitab kajastust inimestes. Ta omab mitu firmat: kõige kuulsamad on Tesla ja SpaceX. Esimene tegleb elektriautodega ja teine kosmoselaevadega. Veel temal on natuke vähem kuulnud firma (Neuralink), mis teeb implanteeritavaid neuroarvutilisi liidesid. 

Järelikult leiutades uuid asju ja ahvatledes ühiskonna positiivse tehelepanu ta loob innovaatilist õhkkonda mida peabki arengumootor tegema. Näiteks paljud kuulsid Cybertruck'i esitlusest ja kuidas Elon sai välja keerutada kui ta purustas uue auto klaasi metallpalli heitega, mis pidi tema kinnitusel seda lööki taluda. Probleem oli selles, et enne sama auto ust lüüati kuvaldaga, mis rikkus seda ukse akna alust[1].

 Jeff Bezos


Jeff Bezos on Amazon'i asutaja ja tema juhitüüp on liider ehk juht. Temal on kindel kogum oma arusaamistest, mis aitab temal õigesti juhtida. Ta alustas samuti, nagu mõned teised edukad ärijuhid, oma garaažis[2] ja kiiresti jõudis eduks. 

Ta tihti mainib viis printsiipi, mida ta jälgib. 1. Firma peab olema rohkem tähelepanu pöörama oma klientidele, mitte vaenlastele, sest just nendest tuleb raha. 2. Võtke turuliidriks riske. 3. Panna töötajad mõtlema nagu omanikud. See tähendab, et on vaja jagada töötajatele firma edu (näiteks anda igale töötajale mingi osa firma aktsiatest) 4. Ehitage oma ettevõttele sobiv kultuur. 5. Võimaldage inimestel bürokraatiat vältida. Tavaliselt, kui firma saab suuremaks, on vaja temal palju rohkem erinevaid otsuseid. Need võivad olla reversiivsed ja reversiivsedeta. Sel juhul tavaliselt firmad, mis sai suuremaks, kulutab mõlematele otsustuste tüüpidele sama maht aega, aga peab rohkem aega kulutama nendele otsustele, mis on reversiivsedeta.[3]

Lisaks Jeff kirjutab igal aastal oma töötajatele avalikku kiri, milles ta kirjeldab ja analüüsib eelmise aasta tegevus, mis ka tekitab sidet töötajate ja tööandja vahel[4].

Viited

[1] - https://www.theverge.com/2019/11/25/20981489/tesla-cybertruck-glass-window-fail-elon-musk-explanation

[2] - https://www.forbes.com/profile/jeff-bezos/?sh=438110581b23

[3] - https://www.cnbc.com/2016/05/13/5-key-business-lessons-from-amazons-jeff-bezos.html

[4] - https://www.cnbc.com/2019/04/11/jeff-bezos-annual-shareholder-letter.html

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Teema 3: Uus meedia...?

Teema 2: Arpanetist Facebookini

Teema 7: Arvutid ja paragrahvid IIː litsentsid ja autoriõigus