Teema 12: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

Selles postituses kirjutan ühest negatiivsest ja ühest positiivsest kasutatavuse näitest veebis.

Positiivne näide - Elron 
Viide veebilehele: https://elron.ee/

Elron ehk Eesti Liinirongid on riigi firma, mis tegeleb raudteetranspordiga, mille hulgas on ka inimeste vedamine. Selleks nendel on loodud mugav veebileht, kus asub kõik kliendile vajalik info. 

Esiteks mainin sellel veebilehel info asukoht. Kui kasutaja külastab seda lehte esimest korda, ta kiiresti saab vajalikku asja leida, kuna info seal on antud lähtudes oma tähtsusest. Kuna see on raudteetranspordi firma, siis on ilmselge, et suur hulk inimest tuleb seal pileti osta ja seetõttu pileti ostmise kasutajaliidese osa on kõige suurem saidi avalehel ja esimene silma torkab. Kui kasutaja tuli veebilehele mõne teise eesmärgiga, siis tale on ka üsna mugav saidil orienteeruda, sest kasutajaliides on minimalistlik (ei ole ülekoormatud liigsete asjadega) ja intuitiivne (on näiteks piletiinfo osas mitu erinevate piletiostmise võimalusi list. Vajutades ühele nendest piletitest ilmub info selle pileti kohta. Selleks, et oleks arusaadav, et on võimalik lisainfot näha pileti vajutades, iga pileti varianti kõrval on nool, mis viitab alla.)

Veelgi üks selle saidi kasutatavuse eeldus on see, et seal rongi pileti ostmise protsess on väga lihtne ja kergesti meeldejääv. Kui on vaja lihtsalt piletit osta üheks sõiduks, siis piisab vajalikku liini valida, vajuta nuppu "osta" ja valida piletikandjat (e-post või sõidukaart) ning oma piletit tasuda.

Negatiivne näide - Outlook
Viide veebilehele: https://outlook.office.com/

Vaatamata sellele, et see e-post on tehtud ühe maailma edukama firmaga, selle kasutajaliides ei ole eriti atraktiivne. Võrreldes oma põhikonkurentiga, Gmailiga, selle e-posti rakendusel natuke erinev. Seal tavalised funktsioonid on olemas, nagu rämpsposti filter või mustandid, aga info asukoht seal on teine.  Kõik e-mailide filtrid ja nende ise listid asuvad vasakul pool ja ühe konkreetse kirja sisu on kujutatud paremal pool. Kui kasutaja avab mingit kirja, siis tema sisu kohe ilmub paremal pool, uue lehekülje allalaadimiseta.

See võib olla teeb tööd natuke kiirem, aga ohverdades kasutajaliides ergonoomikaga. Selle disaini tõttu, kirja aken on väike, võrreldes sama Gmailiga. Siis kirjas on keerulisem orienteeruda, kuna on vaja tihti kerima alla.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Teema 3: Uus meedia...?

Teema 2: Arpanetist Facebookini

Teema 7: Arvutid ja paragrahvid IIː litsentsid ja autoriõigus